Konkurencia elemzés
Konkurencia elemzés
Vizsgáljuk a versenytársak: webes megjelenéseit, termékeit, szolgáltatásaikat, áraikat, ügyfélszolgálatát, vásárlási- és fizetési lehetőségeit, kiszállítást és logisztikát.
A kulcsszókutatás során pontosan meghatároztuk azt a néhány kulcs kifejezést ami leginkább jellemző a tevékenységünkre az organikus internetes keresések területén.
Ezeket beírva a Google keresőjébe, részletesen megvizsgáljuk a találati listákon előkelő helyeken (TOP 10) szereplő organikus (nem hirdetett) konkurens weboldalakat. Ebből tudunk következtetni a konkurencia erősségére az adott kifejezés találati listájában.
Vizsgáljuk a versenytársak:
- internetes megjelenéseit,
- termékeit, szolgáltatásait, azok árait,
- ügyfélszolgálati tevékenységét,
- vásárlási- és fizetési lehetőségeit,
- a kiszállítást és logisztikát,
- alap üzleti publikus eredményeit.
Netes jelenlétükből következtetni tudunk arra, hogy melyek azok a helyek az interneten, melyeken érdemes magunknak is megjelennünk és milyen tartalmakkal, hogy a potenciális érdeklődőket magunkhoz csalogassuk.
A vizsgálat eredményeként a pozitív példák átemelhetők saját gyakorlatunkba.
A konkurencia kutatást a fent vázolt módon elvégezzük, annak eredményéről írásos dokumentációt készítünk.